Sprawdź pozycje swojej firmy na wizytówce w Internecie zupełnie za darmo. Sprawdź pozycje teraz.

Wpisy informacyjne w wizytówce Google — co to i czy warto je dodawać?

google moja firma

Google cały czas rozbudowuje funkcjonalność wyszukiwarki oraz dodatkowych usług, takich jak Mapy czy Wizytówka Firmy. Wśród możliwości wizytówki Google jakiś czas temu pojawiły się tzw. wpisy informacyjne. To rozwiązanie nawiązujące do portali społecznościowych, blogów i newslettera. Łączy w sobie możliwość informowania o promocjach, utrzymania kontaktu z klientami oraz reklamowania oferty.

Jak dodać wpis w wizytówce Google?

Stale aktualizowana wizytówka Google ma spore znaczenie rankingowe w przypadku pozycjonowania lokalnego. Jednym z wielu sposobów na ciągłe aktualizowanie profilu naszej firmy w wyszukiwarce jest dodawanie wpisów informacyjnych. Wpisy informacyjne w wizytówce Google to krótkie notatki, wyświetlane w naszym profilu firmowym. Wpis może mieć do 1500 znaków, zdjęcie oraz link do strony www.

Google udostępnia kilka typów wpisów informacyjnych, aktualnie są to: oferta, wydarzenia oraz nowości. Każdy z typów wpisów informacyjnego będzie różnił się ostatecznym wyglądem na naszej wizytówce. Dodatkowo wydarzenia mogą być oznaczone datą. Na koniec każdego wpisu możemy wybrać jeden z kilku przycisków: zarezerwuj, zamów online, kup, więcej informacji, zarejestruj się, zadzwoń teraz. Osobnym rodzajem wpisu informacyjnego są produkty. Więcej o ich dodawaniu do wizytówki Google przeczytacie w naszym artykule: „Produkty w wizytówce — jak dodawać?„.

Dlaczego warto dodawać wpisy? Chociaż od ich udostępnienia minęło już kilka lat, to wciąż blisko 40% firm z nich nie skorzystało! Jak już wspominaliśmy, ich wykorzystanie ma znaczenie przy wyświetlaniu się w wynikach wyszukiwania — na start mamy więc sporą przewagę nad konkurencją! Dodatkowo każda forma reklamy jest warta wypróbowania — szczególnie jeżeli jest bezpłatna.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest