Wizytówka Google to dzisiaj jedno z podstawowych źródeł czerpania informacji o firmach. Wielu użytkowników Internetu tylko po informacjach z Google Moja Firma wyrabia swoją opinię o firmie i jej usługach/produktach. Właśnie dlatego warto zadbać o pozytywne opinie oraz reagować na te negatywne – szczególnie jeżeli są dla nas krzywdzące. Jak reagować na negatywne opinie w Google Moja Firma? Czy można usuwać negatywne opinie z wizytówki Google?
W założeniu opinie w wizytówce Google mają być, jak najbardziej niezależne i wiarygodne. W związku z tym nie istnieje prosty sposób na usunięcie opinii – niezależnie od tego czy jest ona pozytywna, czy negatywna. Każdy użytkownik może ocenić dowolne miejsce i wystawić mu zarówno ocenę w „gwiazdkach”, jak i dodatkowy opis. Niestety w wielu przypadkach opinie w wizytówce Google stały się częścią wojny z konkurencyjnymi firmami.
Usuwanie negatywnej opinii w Google?
Jeżeli nasza firma otrzymała negatywną opinię od realnego Klienta, a opisana sytuacja miała miejsce, warto podejść do takiego oceny na spokojnie. Google udostępnia możliwość odpisania na opinię (po zweryfikowaniu własności, o czym pisaliśmy w naszym artykule Jak założyć wizytówkę Google?). Warto z tej opcji skorzystać. Przede wszystkim dobry obyczaj marketingowy mówi, by podziękować za opinię, niezależnie od tego, jaka ona jest. Następnie możemy przejść do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Jeżeli nie kojarzymy powodów, dla których mogliśmy otrzymać negatywną opinię, warto poprosić o kontakt z nami, lub o przekazanie do siebie danych kontaktowych. Dzięki temu już poza wizytówką Google będziemy mogli dojść do porozumienia z niezadowolonym Klientem. Jest to o tyle istotne, że opinię w wizytówce Google może usunąć lub zmienić WYŁĄCZNIE użytkownik, który ją dodał!
Większym problemem okazują się niezasłużone negatywne opinie lub te otrzymane od konkurencji. W takim przypadku nie mamy możliwości naprawienia swojego błędu i musimy zdać się na łaskę (lub niełaskę) Google. Jako właściciele wizytówki Google nie możemy usunąć negatywnych opinii. Jedynym rozwiązaniem pozostaje zgłoszenie takiej oceny, jako nieprawdziwej. Google po otrzymaniu takiego zgłoszenia rozpocznie analizę konta, z którego została ona wystawiona. Jeżeli uzna je za podejrzane (np. wyłącznie negatywne oceny lub brak innych ocen itp.) istnieje spora szansa, że negatywna opinia zniknie z naszego profilu! A co jeżeli tak się nie stanie? Niestety nic nie możemy z tym zrobić! Pozostaje nam jedynie zachęcać naszych Klientów do pozostawienia pozytywnych opinii o naszej firmie.