Sprawdź pozycje swojej firmy na wizytówce w Internecie zupełnie za darmo. Sprawdź pozycje teraz.

Jak sprawdzić statystyki wizytówki Google?

google moja firma

Jak już zapewne wiesz z naszych pozostałych artykułów — wizytówka Google to świetna forma promowania Twojej firmy. W ten bezpłatnej usłudze masz możliwość budowy wizerunku swojej firmy oraz pozyskiwania nowych Klientów. Jak każda forma reklama — także wizytówka Google — powinna być regularnie sprawdzana pod kątem skuteczności. Jak sprawdzić statystyki w wizytówce Google? Sprawdź!

W wizytówce Google bez problemu możemy sprawdzić podstawowe statystyki dotyczące skuteczności naszych działań. Wystarczy, że posiadamy dostęp do wizytówki oraz została ona przez nas zweryfikowana. O procesie weryfikacji więcej przeczytasz w naszym artykule „Jak założyć wizytówkę Google?„.

Sprawdzamy statystyki wizytówki Google

Do sprawdzenia statystyk wizytówki Google należy się do niej zalogować. Następnie z menu po lewej stronie wybieramy zakładkę „Statystyki”. Zobaczymy tu wykres kołowy podzielony na 3 kolory: zielony, niebieski i żółty.

Kolorem zielonym zostały oznaczone wyszukiwania bezpośrednie — są to te zapytania w Google kiedy użytkownicy wpisali bezpośrednio nazwę Twojej firmy. Z tych danych wyczytasz czy Twoja firma jest już rozpoznawalną marką na rynku.

Kolor niebieski oznacza tzw. „odkrywanie”. Jest to najważniejsza część naszych statystyk. W tej sekcji dowiadujemy się, ile razy wyświetliła się nasza wizytówka Google, po wpisaniu przez użytkowników słów kluczowych związanych z naszą ofertą. Przykładowo jeżeli jesteśmy agencją reklamową, projektującą strony internetowe to statystyka ta będzie uwzględniać słowo „strony internetowe”.

Kolor żółty na wykresie odpowiada za ilość wyświetleń naszej wizytówki po wpisaniu przez użytkowników nazw konkurencji.

To jednak nie wszystko! Statystyk w wizytówce Google możesz znaleźć znacznie więcej! Z pewnością do najbardziej interesujących należą zapytania o trasę dojazdu (jeżeli posiadasz fizyczną siedzibę firmy) oraz działania Klientów. Szczególnie ta ostatnia statystyka daje nam podpowiedź czy Klienci kontaktują się z nami, odwiedzają naszą stronę internetową, a może szukają wskazówek dojazdu do firmy?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest